Finfint fynd!

onsdag 4 februari 2009

I höstas fastnade jag (som så många andra) för den svart-vita, grafiska, grenar-och-träd-trenden som då var "superhet". Snabbt kunde jag konstatera att jag blev mer än nöjd med resultatet. Därför beslutade jag att återinföra det när det var dags att plocka ner julgardinerna igen. Redan i höstas såg jag en finfin matchande lampa från Bolagret, som efter några månaders funderande nu har blivit införskaffad till mitt hem. Och som jag gillar den!

Däremot har jag inte haft något bra ställe att placera den på och därför planerat att skaffa en piedestal.

Idag släntrade jag av en slump passera en av loppisarna i min hemstad ... och där stod den. Lite skamfilad, men ändå charmig och fin.

För ynka 70 kronor blev den min. Lite humoristiska är det att jag dessutom råkade ha precis 71 (!) kronor kvar i plånboken vid det tillfället. Det var tydligen meningen att just jag skulle ha den där piedestalen. :-)

Nåja, nu står lampan där den ska (och mitt modem har flyttat upp från golvet till undre hyllan) - och mysfaktorn är enormt hög här hemma just nu. En filt, ett soffhörn, lite tv-tittande och en näve valnötskärnor. Inte dumt alls, måste jag säga!

0 kommentarer: