Julfunderingar ... redan nu ...

torsdag 2 oktober 2008

Knappt har jag hunnit "göra höst" hemma hos mig, så börjar jag redan fundera på hur jag vill ha det i jul. Så är jag alltid. Så fort ett "projekt" är klart, så börjar jag genast att planera det nästa. Nåväl. Jag är inte direkt den som är förtjust i tomtar och halmbockar och annat traditionellt, men jag fullkomligt ääääälskar rött som färg. På så sätt är julen en trevlig tid, tycker jag. Men jag vill med andra ord hellre inreda utifrån ett lite neutralare vinter-tema snarare än att ha det "juligt". Som vanligt är bilden klickbar och blir då i trevligare storlek. :-)

Redan nu har jag hittat fina gardiner och kuddar (från Jotex) som i nuläget är starka kandidater till att få utgöra basen i mitt hem den här julen. Därför kände jag för att sätta ihop ett litet "mood board" för att samla mina funderingar. Oavsett om det i slutänden blir just såhär eller inte, det återstår att se ... men jag känner definitivt att de gemensamma nämnarna nog i vilket fall som helst kommer att bli svart-vitt-rött, stjärnor och ljus.

0 kommentarer: