Ett relativt nyfunnet intresse

torsdag 30 oktober 2008

Jag har visserligen "alltid" uppskattat vackra blommor/växter och att vistas i naturen, men på senare tid har det blivit ett allt mer och mer utbrett intresse. Jag formligen slukar alla trädgårdsmagasin och böcker jag kommer över och ägnar timmar åt att surfa på trädgårdsbloggar, webbshopar och liknande. Går omkring med ständiga funderingar på olika blomsterarrangemang som jag skulle vilja göra, hur vår trädgård ska se ut till sommaren, vad jag ska ha i krukorna på balkongen ... och så vidare ... Därför blev jag glad när jag hittade sajten:

Snacka om ett enkelt och trevligt sätt att skaffa sig inspiration och lära sig nya saker. För det roligaste av allt tycker jag faktiskt är att få "spionera" och se hur andra "vanliga människor" har det hemma. I kommersiella trädgårdssammanhang är det ju stundtals nästan FÖR mycket tillrättalagt och stylat.

0 kommentarer: