Extra angelägen tävling:

måndag 27 oktober 2008

Det har antagligen inte undgått de allra flesta att mycket just nu handlar om Rosa Bandet och bröstcancer. Alla former av cancer är naturligtvis lika illa och därför klart värda att satsa på att bekämpa ... men just bröstcancer känns å andra sidan lite speciellt angeläget för min del. Min farmor och flera andra kvinnor i den släkten har nämligen avlidit till följd av bröstcancer. Min farmor blev inte mer än 66 år. Min pappa var 36 år då och jag var 6 år. Jag saknar henne ... eller rättare sagt: möjligheten att få lära känna denna kvinna som alla som minns henne bättre än mig talar så gott om. Nåväl.

Myricadesign har tillsammans med bröstcancerdrabbade Victoria Dexback tagit fram smycket Dex till förmån för bröstcancerforskning: För den som vill ta chansen att vinna Dex så har Pause en tävling om det just nu.

0 kommentarer: