Höstens mood board:

måndag 18 augusti 2008

Det här är ett försök att visualisera min höstkänsla 2008, vilken väl kan sammanfattas med orden vilsam minimalism med en touch av "modern retro" ... eller något åt det hållet, kanske ... :-)

Somligt av det har jag redan i mitt hem. Somligt annat skulle jag gärna införskaffa i min ägo. Mest av allt gillar jag tapeten. Den kommer från Eco och ingår i serien House, men har samtidigt sitt urprung i Cult designs serie "Fifty-fifty" (som jag för övrigt redan har ljusstakar och gardin ur). Den är riktigt, riktigt läcker tycker jag ... men problemet är att jag bor i hyresrätt och därför inte får "smälla upp" vilka tapeter jag vill. En annan vill-gärna-ha-favorit är lampan Saturnus, som kommer från Present time. (Finns att köpa på bland annat Handladesign.se).

0 kommentarer: