Den typografiska trenden

onsdag 13 augusti 2008

Det har sedan ett tag tillbaka varit populärt att inreda sitt hem med diverse bokstäver och ord i olika former. Det finns både en och annan sida som saluför väggord och schabloner. Med hjälp av Wordle (se tidigare inlägg med rubriken "Wordle up!") kan man enkelt skapa egna så kallade ordmoln, t.ex. för att göra personliga tavlor av. Här och där kan man också köpa hela ord eller bara enstaka bokstäver i trä, plåt, metall eller you name it!. Särskilt populärt verkar det vara med ord som "Home", "Love", "Dream", "Home sweet home" eller "Family".

Jag för min del - som för övrigt gillar typografi och till på köpet har studerat det på universitet - har också hakat på trenden. Från Anskus kammare beställde jag, stora, vita träbokstäver. De är förberedda med upphängningsanordning om man vill ha dem på en vägg, men jag valde istället att ställa dem på ett stilleben-aktigt sätt uppe på min CD/DVD-hylla. Det första jag ser numera när jag kliver innanför ytterdörren är därför denna lilla uppmaning om att komma ihåg att le (smile):

0 kommentarer: