"Scratch and sniff" - helt uppåt väggarna!

söndag 6 juli 2008

Det är inte direkt någon inredningsnyhet, det här ... men jag har (slött nog) inte tagit notis om den förrän nu. Jag talar om tapeter med lukt. Ni vet, som de där klistermärkena som fanns när man var liten (läs: mitten av 80-talet). Man skrapade på dem och så utsöndrade de doft. Blåbär, Coca-Cola, skunk och allt-vad-det-nu-var. Nu finns alltså samma koncept fast i storformat så att säga.

Företaget Flavor league har lanserat produkten Flavor paper i en mängd olika läckra mönstersättningar. Jag har inte luktat på dem i verkligheten och är inte helt säker på att jag själv skulle välja en sådan tapet till mitt eget hem ... men idén är ändå lite rolig, tycker jag.

Nåväl. Spana gärna in deras hemsida: www.flavorleague.com

0 kommentarer: